Kategóriák

Fájdalomcsillapítás

Immunrendszer, belső szervek

Háztartás - otthonápolás

Fogyókúra -diéta -méregtelenítés

Fitness-wellness gépek

Aromaterápia - illóolajok

Személyes higiénia - szépségápolás

Női harmónia

Férfi egészség

Egészséges gyermekek

Kávék, teák, élelmiszerek

TIENS termékek

Ajándék ötletek Hölgyeknek - Uraknak

Sportolóknak - Sportkluboknak

LifeCare termékek

Gépek - készülékek

KIEMELT ajánlatok

Google+

Facebook

Hivatalos, részletes Transzzsír táblázat

 

Hivatalos, részletes Transzzsír táblázat

Itt megnézheted, miben mennyi transzzsír található.

Érdekes - de nem nagyon meglepő: az ételnek nem nevezhető mű izékben van a legtöbb - és bizonyos multi cégekében elvétve akad csak ..... hát ?????

Minden esetre, a legjobb az egészben, hogy a magas transzzsír tartalmú dolgokat nem is nagyon, max évente 1-2 alkalommal szoktam venni, fogyasztani - tán nem ez fog megártani

Mi az a transzzsír?

Mesterségesen keményített zsír, amely növényi és halolajakból kémiai eljárással, úgynevezett hidrogénezéssel készül. Ennek eredményeképpen sokkal tartósabbá válik a zsiradék. A transzzsírok olcsók és nem avasodnak, így a felhasználásukkal készült termék is jobban eláll. A növényi olajok hidrogénezését 1897-ben fedezték fel.

A hidrogénezett olaj rohamosan elterjedt, és az 1930-as évektől hirtelen rohamosan szaporodni kezdett a félelmetes "civilizációs" betegség, az érelmeszesedés, az infarktus és a sztrók. Tudományos kutatások igazolták: a transzzsír korunk egyik legveszélyesebb élelmiszer-összetevője.

A több mint 500 termék vizsgálati eredményeit bemutató összesítés szerint számos Magyarországon kapható, egészségesnek minősülő élelmiszerben a még elfogadható mennyiség sokszorosának megfelelő értékben van jelen a transzzsír, amely felelős a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségekért, s az elhízással, a cukorbetegséggel, illetve az Alzheimer-kórral is összefüggésbe hozható.

Az a még elfogadható mennyiség, ha egy termék zsírtartalmának 100 grammjából legfeljebb 2 gramm a transzzsír.

Felmérések azt mutatják, hogy a transzzsírsavból már elég egy nap 5 grammot elfogyasztani, hogy 23 százalékkal emelkedjen meg a szív- és érrendszeri betegségek kockázata.


A listán nem szerepelnek vajak, noha már évtizedek óta tartó vita övezi a "vajat vagy margarint fogyasszunk?" dilemmát.

Nem elsősorban a vajjal és a margarinnal van a gond, hanem a belőlük készült édesipari termékekkel - hangsúlyozta nemrégiben a Jazzy Rádió Millásreggeli című műsorában nyilatkozva dr. Császár Albert, az Állami Egészségügyi Központ II. számú Belgyógyászati Központjának vezetője, a szív- és érrendszeri betegségek szakértője, a Magyar Tudományos Akadémia tagja. A professzor leszögezte: a transzzsírsavak legalább annyira károsak az emberi szervezetre, mint a magas koleszterinszint.

A transzzsírsavak természetes állapotban is előfordulnak az élelmiszerekben, hiszen a kérődző állítok (mint például a szarvasmarha, a kecske, a birka) gyomrában keletkeznek. Vagyis a tejből készült termékekben eleve jelen van a transzzsírsav, így nem is tudnánk száz százalékosan száműzni a szervezetünkből - magyarázta Császár Albert. A vajban 3-4 százalékban fordul elő transzzsírsav, amelynek a mennyiségét különböző eljárásokkal lehet csökkenteni. A margarinokban a '90-es évekig valóban a még tolerálható mértéknél sokkal magasabb arányban voltak jelen a transzzsírok. Azokat azóta elemezték a gyártók, majd a '90-es évek elejétől fokozatosan megszüntették a margarinok kenhetőségét szolgáló hidrogénezési eljárást. Ma már a vizsgált termékek jelentős részénél jóval az elfogadható szint alatt van a margarinok transzzsírtartalma, sok esetben 1 gramm/100 g alatti értéket mutat.


Itt megnézheted, miben mennyi transzzsír található.

forrás: http://utajovobe.euhírek

vissza

Hozzászólások