Kategóriák

Fájdalomcsillapítás

Immunrendszer, belső szervek

Háztartás - otthonápolás

Fogyókúra -diéta -méregtelenítés

Fitness-wellness gépek

Aromaterápia - illóolajok

Személyes higiénia - szépségápolás

Női harmónia

Férfi egészség

Egészséges gyermekek

Kávék, teák, élelmiszerek

TIENS termékek

Ajándék ötletek Hölgyeknek - Uraknak

Sportolóknak - Sportkluboknak

LifeCare termékek

Gépek - készülékek

KIEMELT ajánlatok

Google+

Facebook

A jó alvás segíti a memóriát, a rossz alvás pedig rontja

2013.01.29.

A jó alvás segíti a memóriát, a rossz alvás pedig rontja

Az alvás minőségének javításával talán lassítható az időskorban jelentkező memóriaromlás - adtak hangot reményüknek a szakemberek egy új tanulmányban.
A jó minőségű alvásban bővelkedő fiatalabb páciensek jobb eredményeket értek el a teszteken, mint a rossz minőségű alvással küzdő idősebb társaik - derült ki egy kutatásból

A Nature Neuroscience című folyóiratban közölt tanulmány szerzői közvetlen kapcsolatot mutattak ki az öregedő agy, az alvás és a memória között. A vizsgálatok tanúsága szerint az öregedő agyban bekövetkező változások negatívan befolyásolták a mély alvás minőségét, ez pedig rontotta a memóriaraktározási képességet. 

A kaliforniai Berkeley Egyetem kutatói szerint ez idáig nem lehetett tudni, hogy az agyat, az alvási szokásokat és a memóriát érintő változásokat az öregedés egymástól elkülönülő, vagy mélyen összekapcsolódó jeleiként kell-e kezelni. A kutatók most 36 ember bevonásával készítették el tanulmányukat, amely során számos vizsgálatot végeztek. 

A résztvevők a húszas és a hetvenes éveikben járó korosztály tagjai közül kerültek ki. A szakemberek első lépésben azt bizonyították, hogy a mediális prefrontális kéreg nevű agyterület állapota alapján meg tudják mondani, hogy az adott személy esetében mennyi mély - vagyis lassú hullámú - alvásra lehet számítani. Ezen agyterület ugyanis alapvető fontosságú a mély alvás fázisába való belépésben, ám működése a kor előrehaladtával fokozatosan gyengül. 

Második lépésként a kutatók bebizonyították, a mély alvással töltött idő mennyiségéből kikalkulálható, hogy az emberek miként teljesítenek a memóriateszteken. A jó minőségű alvásban bővelkedő fiatalabb páciensek jobb eredményeket értek el a teszteken, mint a rossz minőségű alvással küzdő idősebb társaik - adta hírül a BBC News. 

"A lassú hullámú alvás kulcsfontosságú szerepet játszik a közelmúltban szerzett új emlékek bevésődésében - húzta alá Matthew Walker, a tanulmány egyik szerzője. - Olyan ez, mint megnyomni a 'mentés' gombot". A kutatók szerint az alvás minősége javítható azáltal, ha éjszakánként elektromossággal stimulálják a megfelelő agyterületet. Mint hozzátették: a módszer hatékonynak bizonyult a fiatalok memóriateljesítményét nézve, ezért hamarosan az idősebb pácienseknél is tesztelni akarják az eljárást.

forrás:hvg.hu_2013. jan.28.

Romlik a memóriánk, ha rosszabbul alszunk

Minél rosszabban alszunk, annál kevesebb agyi tevékenység mutatható ki a szürkeállományban és annál jobban romlik az emlékezet - mutatta ki egy friss amerikai kutatás.

A korral járó agyi változások megváltoztatják az alvást és így a memóriára is hatnak - derül ki abból a kutatásból, melyet a kaliforniai Berkeley egyetem munkatársai végeztek. A kutatók azt vizsgálták, hogyan nehezíti meg a szürkeállomány leépülése az emlékek hosszútávú tárolását. A folyamat nem feltétlenül következménye az öregedésnek - derült ki a tanulmányból, melyet a Nature Neuroscience tudományos folyóirat közölt.

Korábban már léteztek tanulmányok, melyek szerint a mélyalvás és a hosszú távú memória között összefüggés van. A mélyalvást lehetővé tevő agyhullámok az agy éppen azon a részén keletkeznek, ahonnan a kor előrehaladtával agysejtek halnak el.

A kutatók most 18 fiatal és 18 idős ember agyát és alvását vizsgálták meg. Az átlagosan 72 éves tesztalanyoknál valóban kevesebb - a mélyalvásért felelős - agyhullámot észleltek. A kutatás következő fázisában a résztvevőknek este szópárokat kellett megtanulniuk. A tudósok 10 perccel és egy nyolcórás alvási fázis után is ellenőrizték, mennyit tudnak a szópárokból felsorolni. Azok az emberek, akiknek a mélyalvási fázisa zavart volt, sokkal rosszabb eredményt értek el.


A jobb alvást segítik:

Multifunkcionális Párna - alvászavarokkal küszködőknek

Segíti az agynak az alfahullámok előállítását, ezáltal a nyugodt alvást.

Találmányi szabadalommal védett termék

Paplan távoli infravörös

Jótékony hatást gyakorolhat többek között az álmatlanságra, a magas vérnyomásra, az agy érelmeszesedésre, a krónikus gyomorhurutra, a krónikus hörgőhurutra, a reumás ízületi gyulladásra, nyaki, váll-, derék-, hát- és lábfájdalmakra, a bőrbetegségekre és a hidegrázásra.

Egészségmegőrző tulajdonságokkal rendelkezik, csökkenti a fáradékonyságot, növeli az energiaszintet, táplálja a bőr szöveteit.

távoli infravörös ágynemű

A távoli infravörös ágynemű egy teljesen új, multifunkciós ágyneműsorozat része.

Tudományos alapokra épül, biztosítja az egészséges pihenést és teljes megújulást, javítja az alvás környezetet, multi-energiája segít a szervezet egészséges és tökéletes állapotának helyreállításában, valamint helyreállítja a test kipihent, egészséges és tökéletes állapotát.

További alvásterápiás, alvást segítő termékek

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!