Kategóriák

Fájdalomcsillapítás

Immunrendszer, belső szervek

Háztartás - otthonápolás

Fogyókúra -diéta -méregtelenítés

Fitness-wellness gépek

Aromaterápia - illóolajok

Személyes higiénia - szépségápolás

Női harmónia

Férfi egészség

Egészséges gyermekek

Kávék, teák, élelmiszerek

TIENS termékek

Ajándék ötletek Hölgyeknek - Uraknak

Sportolóknak - Sportkluboknak

LifeCare termékek

Gépek - készülékek

KIEMELT ajánlatok

Google+

Facebook

A magnézium szerepe, mit okozhat a hiánya?

2014.11.02.

A magnézium szerepe, mit okozhat a hiánya?

Az emberi szervezet számára az egyik legfontosabb ásványi anyag a magnézium. Szervezetünk ezt önmagától nem képes előállítani, így pótlásáról magunknak kell gondoskodnunk.
Miért van szükségünk magnéziumra, mit okozhat a hiánya?

A kálium mellett a magnézium is

  • fontos szerepet játszik szervezetünk anyagcseréjének minden folyamatában
  • több betegség megelőzésében és kezelésében is kiemelkedően fontos szerepet játszhat


A szervezetben mintegy 25-30 gramm magnézium található,

  • melynek csaknem fele a csontokban koncentrálódik,
  • de az izom- és májsejtekben is jelentősebb mennyiségben fordul elő
  • megtalálható testünk összes sejtjében

Magnéziumhiányt okozhat:

  • egészségtelen, mozgásszegény életmód,
  • krónikus stressz,
  • különböző élvezeti cikkek (cigaretta, alkohol, drogok) fogyasztása 
  • minőségileg és mennyiségileg elégtelen táplálkozás
  • Ha a táplálékkal nem kerül elegendő magnézium a szervezetbe (pl. diéta, fogyókúra), 
  • egyes életkori sajátosságok és élettani állapotok (pl. terhesség, szoptatás, gyerekkor, klimaktérium)
  • bizonyos krónikus, kóros folyamatok
  • felszívódási zavaroknál
  • alkoholizmus esetén
  • Ha fokozott mennyiségben ürül ki a magnézium a szervezetből (pl. hányás, hasmenés, egyes vesebetegségek, vizelethajtók szedése esetén)

Magnézium tartalmú élelmiszerek:

napraforgómag, dió, mandula, teljes kiőrlésű gabonafélék

- Azonban ne feledjük, hogy ezek a növények a műtrágyázás során nagyon sokat veszítenek a bennük található értékes ásványi anyagokból!

Fokozott magnézium bevitel szükséges:

  • Erőteljes szellemi vagy fizikai igénybevétel: vizsgaidőszak, stresszes életmód, aktív sportolás, nehéz fizikai munka. Ilyenkor a sejteknek több energiára van szükségük, amihez csak megfelelő magnézium-ellátottság esetén jutnak.
  • Gyors növekedés: a gyerekeknek és a serdülőknek fejlődési sajátosságaik miatt az átlagnál több magnéziumra van szükségük.
  • Terhesség idején: a terhesség alatti magnéziumpótlás jelentősen csökkenti a spontán vetélés, a koraszülés, a különböző fejlődési rendellenességek, az idő előtti fájások és a terhességi mérgezés kockázatát.
  • Bizonyos betegségek esetén: szívelégtelenség, szívritmuszavar, magas vérnyomás, cukorbetegség, migrén, asztma, de feszültséggel teli életvitel, tartós kimerültség esetén is csökken a szervezet magnéziumszintje, ezért annak pótlása jelentősen javíthatja beteg állapotát.
  • A szervezet magnéziumtartalmát jelentősen csökkentheti az egyéb ásványi anyagok vesztésével is együtt járó hányás vagy hasmenés is.
  • le­gyengült állapotban, idős korban

A magnéziumhiány tünetei :

  • idegesség, 
  • ingerlékenység, 
  • átmeneti fáradtság, 
  • enyhébb alvászavarok, 
  • enyhe szorongás és annak jeleként emésztőrendszeri görcs vagy szívdobogásérzés (a szív rendellenessége nélkül), 
  • valamint a legismertebb magnéziumhiányhoz köthető tünetek az izomgörcsök (lábikragörcs) és a kéz-láb zsibbadása

FIZZY - tripla magnézium pezsgőtabletta - bazsalikom és cékla kivonattal

Kifejezetten az európai emberek szükségleteihez kifejlesztve!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!