Kategóriák

Fájdalomcsillapítás

Immunrendszer, belső szervek

Háztartás - otthonápolás

Fogyókúra -diéta -méregtelenítés

Fitness-wellness gépek

Aromaterápia - illóolajok

Személyes higiénia - szépségápolás

Női harmónia

Férfi egészség

Egészséges gyermekek

Kávék, teák, élelmiszerek

TIENS termékek

Ajándék ötletek Hölgyeknek - Uraknak

Sportolóknak - Sportkluboknak

LifeCare termékek

Gépek - készülékek

KIEMELT ajánlatok

Google+

Keleti Egészségkultúra

18 érv, hogy miért igyál zöld teát!

A kínaiak igazi csodaszere már 5000 éve - A zöld tea …

Miért válasszam a TIENS termékeit?

Hogyan segíthetnek a Tiens termékek és az ötezer éves …

Daganatos betegségek - hogyan segít a Keleti medicina?

Rákellenes Világnap - Daganatos betegségek - hogyan …

Kinai medicina tavaszi faradtsagra

Kinai medicina tavaszi faradtsagra

Cordyceps sinensis gyógyhatásai

daganat kezelés, légzés javítás, növelheti a sejt …

Facebook

Gerincfájdalom - hogyan keletkezik?

2014.08.28.

Gerincfájdalom - hogyan keletkezik?

A fájdalom a test sérülésének kellemetlen, érzelmileg megrázó élménye. A hirtelen bekövetkező sérülés és az általa okozott fájdalom, nyilvánvaló ok-okozati összefüggésben állnak.

A tartósan fennálló, idült fájdalom általában a mélyebb szövetekből ered.

Hogyan keletkezik a gerincfájdalom?

A fájdalom a test sérülésének kellemetlen, érzelmileg megrázó élménye. A hirtelen bekövetkező sérülés és az általa okozott fájdalom, nyilvánvaló ok-okozati összefüggésben állnak.

A tartósan fennálló, idült fájdalom általában a mélyebb szövetekből ered.

A tíz leggyakoribb kérdés a reumatológiában

Csokorba szedtük a leggyakrabban előforduló kérdéseket a reumatológia témakörében.

Milyen kérdéseket intéznek a beteg a leggyakrabban a reumatológushoz?

A fájdalom szubjektív érzet, nagyon sokféle jelzővel illethető. Lehet szúró, hasogató, égő, lüktető, nyilalló, görcsös stb. jellegű. A fájdalomküszöb, vagyis az a határ, amikor egy érzést már fájdalomként élünk meg, széles határok között változik: egyéni, egészségi állapotbeli, pillanatnyi helyzetből adódó, kulturális különbségek határozzák meg, de az agyi aktívitás pillanatnyi szintje is hatással van rá. Egy adott emberre nézve szintje nagyjából állandóan jellemző.


A fájdalomtűrés szintje hihetetlen mértékben változó. Elsősorban a tudat határozza meg, de a személyiségtől, kulturális, viselkedési elvárásoktól nagyban függ.

Magas a fájdalomtűrőképesség vészhelyzetben, sport-, harci- vagy mentési körülmények között, bizonyos betegségekben.

Alacsony, ha valaki bizonytalan, egyedülálló, depressziós vagy védtelen stb., valamint egyes betegségekben. Ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni a lelki tényezőket sem.

A testi és lelki állapot között is fellelhető a kapcsolat.

Mindenki a maga “gyenge pontjával” reagál a lelki közérzetének zavaraira: egyesek gyomorfájdalommal, szívpanaszokkal, mások viszont - és sok ilyen ember van - nyak- vagy hátfájdalommal, fejfájással. A gerincfájdalomnak e lelki részét semmiképpen sem szabad lebecsülnünk.

Minden diszharmóniára, vagyis az egyensúly kellemetlen megbomlására (függetlenül attól, hogy milyen területen jön létre) a test azonos módon reagál: elsősorban az egyensúly keresésével (ami túlterheléshez vezet), ezen túl elfáradással és végül fájdalommal. Stresszhelyzetben gyakran tapasztaljuk a vállöv- és a hát-, illetve derék izmaiban a tartós izomgörcs okozta kis, nyomásérzékeny csomók megjelenését, melyek igen fájdalmasak lehetnek, de egyszerűen kezelhetők és elmulaszthatók.

(reumatologia .hu)

"Valahogy így kellene állnunk:

Testtartásunk akkor a legjobb, minél kevesebb benne a ,,tartás", pontosabban minél kevesebb benne az izomból való tartás. Ha az egyes részeink szépen egymás alá rendeződnek, akkor az állás kényelmes és nincsenek szükségtelen feszülések.

Ha bármely rész (medence, has, váll, fej, stb.) előre/hátra/oldalra tolódik, billen vagy dől, akkor többlet erőfeszítésre azaz izommunkára van szükség, hogy megmaradjon az állás, vagyis ne dőljünk el. A fölösleges izommunka miatt egyes izmok túl-, mások pedig alulműködnek, a hibás egyensúlyi helyzet ezért hosszútávon az egész mozgásrendszerben zavart okoz. (idővel ráadásul fájdalmat is...)

Általában az a tartás az optimális amelynél, megtartva a gerinc természetes görbületeit, a legmagasabbak vagyunk. Ekkor nem kell többlet feszültségeket legyőznünk, kényelmes akár sokáig egy helyben állni és mozgásunk is harmonikus, az izomzat összerendezetten tud dolgozni." (facebook.com/Oszteoterapia)

A Chi-gép segítségével  agerincoszlopra nem hat terhelés, mégis egyedülálló módon fokozza az életenergiát.

* Javítja a vérkeringést 
* megszüntetheti az izom és a gerincfájdalmat 
* Erősítheti az izomrendszert 
* Ösztönzi a belső szervek működését - emésztést is serkenti 
* Helyreállítja a szervezet energia-egyensúlyát 
* Levezetheti a fáradtságot 
* Serkenti a vérkeringést és a mikrocirkulációt 
* Enyhítheti a fájdalmat pl. izomban, gerincben és a nyakban 

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!