Kategóriák

Fájdalomcsillapítás

Immunrendszer, belső szervek

Háztartás - otthonápolás

Fogyókúra -diéta -méregtelenítés

Fitness-wellness gépek

Aromaterápia - illóolajok

Személyes higiénia - szépségápolás

Női harmónia

Férfi egészség

Egészséges gyermekek

Kávék, teák, élelmiszerek

TIENS termékek

Ajándék ötletek Hölgyeknek - Uraknak

Sportolóknak - Sportkluboknak

LifeCare termékek

Gépek - készülékek

KIEMELT ajánlatok

Google+

Keleti Egészségkultúra

18 érv, hogy miért igyál zöld teát!

A kínaiak igazi csodaszere már 5000 éve - A zöld tea …

Miért válasszam a TIENS termékeit?

Hogyan segíthetnek a Tiens termékek és az ötezer éves …

Daganatos betegségek - hogyan segít a Keleti medicina?

Rákellenes Világnap - Daganatos betegségek - hogyan …

Kinai medicina tavaszi faradtsagra

Kinai medicina tavaszi faradtsagra

Cordyceps sinensis gyógyhatásai

daganat kezelés, légzés javítás, növelheti a sejt …

Facebook

Szauna - infraszauna hatásai

2012.11.26.

Szauna - infraszauna hatásai

Az infrasugarak a bőr alsóbb rétegeibe jutnak és belülről melegítik fel a testet, ezért alacsonyabb hőmérsékleten izzadunk. Ennek köszönhetően kevésbé érezzük megterhelőnek, mint a finn szaunát.

A szaunázás pozitív hatásai:

A szauna magas hőmérsékletét az alacsony páratartalom teszi könnyen elviselhetővé.

Szervezetünk mindig az egyensúly megtartására törekszik, ezért a forró és száraz levegőre intenzív verejtékezéssel válaszol. A verejték párolgása hűti a bőrt, és nem engedi túlzottan felforrósodni.

A forró levegő után hideg vízben hűtjük le a testünket, majd ezt ismételgetjük ameddig jólesik. A szauna hatása tehát a váltófürdőn alapszik.

Az igazi szaunázás az egész szervezetre pozitív hatással van.

Ellazít, megnöveli a szervezet ellenállást a kórokozókkal szemben, az érrendszert megedzi, fokozza az anyagcserét. A vérnyomást pozitívan befolyásolja, az intenzív verejtékezés által pedig salakanyagok választódnak ki, tehát a szervezet méregtelenít. A bőr kitisztul és feszesebbé válik.

 

Az infra-szauna használata

Az infra-szauna javasolt használata 40-60 C  hőmérsékleten 25-30 perc. A felfűtési idő (kb. 5 perc) után üljön be a szaunába, így a teste együtt melegszik fel az infra-kabin levegőjével.

Az infra-szauna használata lehet kúra vagy alkalomszerű, a rendszeresség a legelőnyösebb.

Alkalmanként elegendő egy használati ciklus.

A saját higiénia érdekében ülőtextília javasolt mindazon felületekre, ahol a test a berendezéssel érintkezik.

A tiszta és száraz bőr jobban verítékezik, ezért az infra-szauna használata előtt fürödjön és szárítkozzon meg.

Infra-szaunázás után tanácsos fokozatosan lehűlni, majd langyos vízzel zuhanyozni.

Az infra-kabin használata után fontos a megfelelő folyadékpótlás. Átlagos kondícióju személy mintegy fél liter izzadságot termel egy használati ciklus alatt.

 

Nem ajánlott:

- éhesen vagy kimerült fizikai és idegállapotban használni,

- nedves bőrrel belépni az infra-kabinba,

- a kabinban erősítő vagy tornagyakorlatokat végezni,

- kefével, dörzskesztyűvel az izzadságot a bőrről lecsapatni.

Egészséges emberek korlátozás nélkül használhatják az infra-szaunát. Terhesség, magas vérnyomás, fertőző betegség vagy sebészeti beültetés esetén csak orvosa hozzájárulásával használja.

 

Az infra-szauna előnyei

Az infra-energia azonos a napsugárzás meleget adó tartományával, káros hatása nincs (szemben az UV sugárzással).

Az infra-szauna hatékonyabb, és egyben kíméletesebb változata a hagyományos szaunának.

Az infra-szauna hatása gyors és intenzív, az alacsonyabb hőmérséklet folytán használata mégis kellemes, kevésbé megterhelő.

Az infra-sugárzók közvetlenül a testet melegítik, és a bőr mélyebb rétegeit is elérve még jobban izzasztanak, így nagyobb a kalóriaveszteség.

A kalóriaveszteség elősegíti a zsírszövetek leépítését és a szervezet méregtelenítését.

Életkortól függetlenül használható.

 

A Finn-szauna használata

Szaunázás előtt zuhanyozzon le.
A szaunában a törölköző, vagy ülőkendő használata kötelező.

Mindig szánjon elég időt a szaunázásra. Egy menetben 5-15 percnél többet ne töltsön a szaunában, ha jólesik, ezt két-három alkalommal ismételje meg.

A szaunázások között hideg, vagy langyos vízzel zuhanyozzon le, és 5-15 percet pihenjen.

Érdemes a szaunakályha köveit gyakran locsolni, mert ekkor a páratartalommal együtt a levegő iontartalma is megnövekszik, ami nyugtatóan hat az agyra.
Szaunázás után langyos, vagy meleg vízzel zuhanyozzon, így elkerülhető a pórusok hirtelen összehúzódása és az ebből adódó kellemetlen utóizzadás.

A szaunázás befejezése után 15-20 percet feltétlenül pihenéssel, relaxálással töltsön. Így van ideje az elvesztett folyadékmennyiség (feltétlenül szükséges: 0.5-1 liter) pótlása, illetve teste visszaállhat a normális hőmérsékletre.


Alapvető különbségek:

Izzadás
A finn szaunában a szaunakályha 80 - 100 C° hőmérsékletre melegíti a levegőt.
Ezzel szemben az Infrakabinokban mindössze 40 C° elegendő, közvetlenül a sugárzás melegíti fel testünket.
Az infrasugarak a bőr alsóbb rétegeibe jutnak és belülről melegítik fel a testet, ezért alacsonyabb hőmérsékleten izzadunk. Ennek köszönhetően kevésbé érezzük megterhelőnek, mint a finn szaunát.

Használatuk
A finn szauna mindenki tudatában egy alapvetően családi vagy baráti, közös élményhez kötődik, mely akár órákon keresztül tartó élményt nyújt.
Rohanó világunk vívmányaként az infrakabint elegendő mindössze 30 percet használni.
Általában 1-2 személy használja gyógyulási és egészségmegőrző szándékkal.
A finn szauna a hideg- meleg fázis váltakozásán alapszik: 12-15 perc forró szaunázást hideg vizes fürdő és pihenés követi, mindezt három alkalommal ismételjük.
Az infraszaunában 30 percet töltünk és egy kellemes zuhany után máris frissnek érezzük magunkat.
Száraz vagy gőzös? A finn hagyomány alapján, locsolgatva élvezetesebb és hatékonyabb hatású; az infra üzemmódban csak szárazon használhatjuk. Illóolaj használata mindkét esetben lehetséges.
A finn szaunában lehet ülni és feküdni egyaránt, de az infrakabinban csak ülve élvezhetjük a testre ható optimális infravörös sugárzást. Ennek az a magyarázata, hogy a kabinban elhelyezett fűtőtestek így nagy felületet tudnak aktivizálni.
Míg a finn kályha felfűtési ideje 40-60 perc, addig az infra fűtőtestek 10-15 perc alatt érik el az ajánlott 38-40 C° hőmérsékletet. Nyilvánvaló, hogy sokkal kedvezőbb üzemeltetési költsége van az infrakabinnak, mely megközelítőleg egy porszívó teljesítményéhez hasonlítható.

Múlt és jelen
A finn szauna évezredek óta bizonyítja, hogy nemcsak kellemes időtöltés, a pihenés ideális módja, a ragyogó szépség forrása, emellett egészségünk megóvásában is komoly szerepet tölt be.
Az infrakabin elterjedése néhány évtizedre tekint vissza.

Mára mintegy 45 millióra tehető az infraszaunázók tábora.
A szakemberek korunk átfogó, egészségmegóvó, betegség-megelőző rendszereként emlegetik.

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!